امام شناسي (٣٦) نحوه تولد امام عصر

امام شناسي (٣٦) نحوه تولد امام عصر

 

درس  سي و ششم امام شناسي
 
ناله فيض در فراق ولي عصر
 
گفتم فراق تا کی؟
 
گفتا که تا تو هستی
 
گفتم که روی خوبت، از من چرا نهان است؟
 
گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عيان است.
 
گفتم که از که پرسم جانا نشان کويت؟
 
گفتا نشان چه پرسی؟
 
آن کوی بی نشان است!
 
گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
 
گفتا که در ره ما غم نيز شادمان است!
 
گفتم که سوخت جانم در آتش نهانم
 
گفت آنکه سوخت او را کی ناله و فغان است؟
 
گفتم فراق تا کی؟
 
گفتا که تا تو هستی
 
گفتم نفس همين است؟
 
گفتا سخن همان است
 
گفتم که حاجتی است
 
گفتا بخواه از ما
 
گفتم غمم بيفزا
 
گفتا که رايگان است
 
گفتم ز فيض بپذير اين نيم جان که دارد
 
گفتا نگاه دارش غمخانه‌ ی تو جان است
 
 
@تاريخ و نحوه تولد امام عصر:
 
امام عصر عليه السلام در سپيده دم جمعه نيمه شعبان سال ٢٥٥ه.ق در سامرا ديده به جهان
 
گشودند.
 
تولد آن حضرت را جز عده اى خاص نمى دانستند و براى نوع مردم مخفى بود، تا مبادا مورد 
 
گزند طاغوتیان غاصب و ستمگر زمان قرار گیرد.
 
حکیمه خاتون مي گوید: روز پنجشنبه نیمه شعبان به منزل برادرم رفتم ، هنگام مراجعت ، امام 
 
عسکرى علیه السلام فرمود: امشب را نزد ما باش ، امشب فرزندى که خداوند زمین را به علم و
 
 ایمان و هدایت او زنده گرداند متولد مى شود.
 
بالاخره ماندم صبح صادق حالت اضطراب در نرجس خاتون علیهاالسلام پدید آمد، او را در 
 
برگرفتم ، امام علیه السلام فرمود:
 
سوره قدر را بر او بخوان ، مشغول خواندن سوره قدر شدم شنیدم آن کودک در رحم مادر در 
 
خواندن سوره با من همراهى مى کند در این موقع پرده اى بین من و آنها افکنده شد، دیگر 
 
نرجس را نمى دیدم ، از آنجا سراسیمه دور شدم امام عسکرى علیه السلام فرمود:
 
برگرد، برگشتم در نرجس علیهاالسلام نورى مشاهده کردم که دیده ام را خیره کرد و امام زمان
 
 علیه السلام را دیدم رو به قبله به سجده افتاده سپس دستش را بلند کرد و مى گفت :
 
 گواهى مى دهم به یکتائى خدا و اینکه جدم ، رسول خدا صلى اللّه علیه و آله است ، و پدرم 
 
امیرمؤ منان علیه السلام ، وصى رسول خدا است ، بعد یک یک امامان را شمرده تا به خود 
 
رسید.
 
او را به نزد پدرم بردم ، تا او را دید به دست گرفت و پس از خواندن آیاتى از قرآن و انجیل و 
 
تورات و زبور این آیه را تلاوت فرمود:
 
(( و نرید ان نمن على الذین استضعفوا فى الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین و نمکن لهم 
 
فى الارض و نرى فرعون و هامان و جنود هما منهم ما کانوا یحذرون ؛))
 
((اراده ما بر این قرار گرفته است که به مستضعفین ، نعمت بخشیم و آنها را پیشوایان و 
 
وارثین روى زمین قرار دهیم ، حکومتشان را پا بر جا سازیم و به فرعون و هامان و لشکریان 
 
آنها آنچه را بیم داشتند از این گروه نشان دهیم ))
 
نمونه کامل و گسترده مفهوم آیه مذکور، ظهور حکومت حق و عدالت در تمام کره زمین
 
بوسیله امام قائم (عج ) است .
 
امام عصر تاسال ٢٦٠ دركنار پدربزرگوارشان زندگي كردند پدر ايشان امام عسگري وظيفه
 
داشتند ضمن حفاظت جان ايشان از خطر خلفاي بني عباس  ،اثبات امامت ايشان بود .در
 
سن ٥سالگي حضرت حجت به امامت مي رسند و وقتي جعفر معروف به جعفر كذاب ادعاي 
 
مهد ويت كرد و قصد نمازگزاردن برجنازه امام عسگري را نمود امام عصر خود را مهدي 
 
معرفي نمود ند و نماز رابرعهده گرفتند.
 
اللهم عجّل لوليّك الفرج والعافية والنصر واجعلني من أعوانه وانصاره آمين
 




:: موضوعات مرتبط: امام شناسي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : پنج شنبه 7 شهريور 1392
مطالب مرتبط با این پست